Ivan pripada skupini odvažnih Bernaysovaca koji su otišli u poduzetničke vode i otvorili vlastitu PR agenciju. Kako izgleda susret s poduzetništvom i što sve radi PR-ovac otkrijte u nastavku.
1. Gdje radiš, na kojoj poziciji i što je opis tvog posla?
Bok, moje ime je Ivan i radim u agenciji Reborn Communications. Iako pozicija izvršnog direktora, il' ti popularno zvano – CEO-a, zvuči sexy, kada ste u početcima poduzetničkog poduhvata, onda je najbolji opis posla – Chief Everything Officer.
Kada bih morao opisati svakodnevicu mog posla, što je samo po sebi izazovan zadatak zbog dinamičnosti posla, izdvojio bih sastanke s klijentima, odnose s medijima, osmišljavanje kampanja, koordinaciju dizajnera i drugih vanjskih dobavljača, organiziranje događanja te mnogo raznih vrsta pisanja u odnosima s javnošću.
2. Na što si posebno ponosan u karijeri?
Mnogo je stvari koje bih mogao izdvojiti, no, kako vrijeme odmiče za sada sam najponosniji na korak u poduzetništvo i krug ljudi koji me u tome podržao. Nije jednostavan korak, ali moram priznati, nije niti nemoguć. Miks je to spleta okolnosti i prilika, puno želje, puno volje, puno rada i neprospavanih noći, a tu i tamo ipak je potrebno malo sreće.
Rezultati u poduzetništvu ne dolaze preko noći, prvenstveno treba biti strpljiv i ne odustajati. Kad smo kod strpljivosti, tome sam se isto morao naučiti, jer mi to nikada nije bila vrlina. Zašto to govorim? Poduzetništvo je takvo da te natjera raditi stvari koje do tada nisi nikada radio, a rekao bih, niti volio. No, obveze se moraju odraditi, a s vremenom neke od njih i doista zavoliš. Mislim, tko ne voli predaju i plaćanje PDV-a?
3. Je li studiranje na Bernaysu doprinijelo tvom profesionalnom razvoju?
Zar je to uopće pitanje? Znam da ću zvučati „kliše“, ali Bernays mi je doista omogućio toliko toga – izvrsni predavači, prijeko potrebno iskustvo u struci, najbolji mentori, kreativni projekti, kontakti iz ogromne mreže partnera... koliko prostora imam da nastavim nabrajati?
Počeo sam pitanjem pa ću tako i završiti – Zašto tada nije bilo ovako dobrog studija ekonomije na Bernaysu? Da sam znao da ću biti poduzetnik, i da se mogu vratiti, samo zamišljam kak' bi iskombinirao studij komunikacija sa studijem ekonomije. Mrak.
4. Da moraš izdvojiti jedan trend u odnosima s javnošću, što bi izdvojio?
Definitivno bih rekao – umjetna inteligencija i njena prožetost kroz kreativnu industriju. Mnogo je nedefiniranih pitanja što i kako s umjetnom inteligencijom te u kojoj mjeri će ona „zamijeniti“ poslove juniora u agenciji. Bit će mi drago pratiti razvoj umjetne inteligencije i način na koji će nam mijenjati industriju te postati dio naše svakodnevice.
Ono što moram izdvojiti je da smo o umjetnoj inteligenciji na Bernaysu učili i mnogo prije nego li što je to globalno postalo „in“.
5. Koji savjet bi dao budućim studentima Bernaysa?
Iskoristite priliku studiranja na Bernaysu. Kada to kažem, pokušajte stvoriti što više odnosa s kolegama, profesorima i partnerima. Na kraju dana, naša struka svodi se na odnose i tome je doista tako. Ipak, pored hodanja po eventima, kavama i ručkovima, nemojte zaboraviti i na seminare i ispite, ima i to svoj razlog zašto.
I, iskreno, nemojte se žaliti na previše projekata i sličnih pisanja priopćenja i članaka, jer ćete jednog dana itekako biti zahvalni. Nema priopćenja koje je isto, a što ih više napišete, svako sljedeće će biti bolje i bolje. A, kada radite na grupnim projektima, pokušajte se, koliko je to moguće, staviti u ulogu kao da to zaista radite za klijenta. Jednog dana će vam i to iskustvo možda značiti.
LinkedIn: Ivan Biošić / Reborn Communications