Poduzetnički pothvati nisu lagani, zahtijevaju mnogo odricanja i na njih se ne odlučuju mnogi. Svjesna tog i onog što želi raditi u budućnosti, tadašnja studentica druge godine, a danas direktorica agencije, Dalida Tomek već u uvodnim riječima otkriva svoje prve interese u poslovnom svijetu.
Od trenutka kada sam postala svjesna određenih stvari u životu i počela gajiti neke ozbiljnije interese za pojedina područja, uvijek se sve svodilo na hotelijerstvo i turizam, kasnije medije, marketing i prodaju. Prolazeći kroz razna iskustva, korporacije, radna mjesta, stječući neka nova iskustva i spoznaje, moj osobni interes suzio se na zdravstveni turizam kao jednu od ključnih i potentnijih grana turizma općenito.
Dalida je već tijekom pete godine studija pokrenula vlastitu agenciju za komunikacijski menadžment, a otkrila nam je kako se odlučila na taj poduzetnički pothvat u dinamičnom agencijskom svijetu. Nas je zanimalo i što ju najviše privlači kod agencijskog rada i zašto se baš za njega odlučila.
"Sama činjenica donošenja odluke o vlastitom poduzetničkom pothvatu u moru marketinških agencija, na malom tržištu, kada krećeš s malim financijskim ulogom i sam si svoj majstor – sada bih vrlo jednostavno opisala kao ludost, ujedno i naivnost. No, nije mi žao i sigurno bih sve ponovila. Kod mene se tada desio jedan trenutak kada sam shvatila da imam potrebu za promjenom i mogućnošću da sama raspolažem vlastitim vremenom. Kao i u većini situacija moje odluke padaju kao grom iz vedra neba pa sam tako, ležerno na kavi s prijateljicama, obznanila da napuštam trenutni posao i pokrećem vlastiti", opisuje Dalida Tomek, alumna studija komunikacija na Bernaysu i direktorica agencije Merlin 365.
Tako je i bilo. Vodila me činjenica i nikada do tada izražena potreba koja me stalno opsjedala, da trebam vrijeme za sebe. Trebam vrijeme za sve što me zanima, za nove stvari, nova područja, želim promjenu. I želim slobodu, želim moje vrijeme. Ako nekome drugome ostvariš neke prihode, odradiš multitasking godinama svakodnevno, predan si, odan, živiš život svog posla onda zaključiš da sve to zasigurno možeš i sam za sebe a da pri tome raspolažeš vlastitim vremenom. Nakon 23 godine predanog rada shvatiš da želiš promjenu i vrijeme za sebe. I onda krenu misli. Vrijeme za mene, vrijeme za neke moje osobne interese znači vlastiti posao, vlastiti business. I kreće avantura života, u pozitivnom smislu. Nisam požalila ni dana.
Sama činjenica da agencijski posao pruža uvijek nešto novo, novi klijent, nova branša, novi kanali, nove komunikacije, kombinacija uredskog i terenskog posla, dinamičnost, dovoljno je privlačno, zanimljivo i šaroliko kao očekivan smjer i razlog za odabir. Danas, nakon pet godina rada s klijentima i na raznim zadacima više smo nego sigurni što želimo, koji nam je željeni smjer i cilj.
Dalida je, uz agenciju, krenula i u novi poduzetnički pothvat u medijskom svijetu, specijalizirani portal o zdravlju i ljepoti. Pokrenula ga je tijekom pandemije koronavirusa i to 14 dana prije prvog lockdown-a, a s nama je podijelila svoja izazovna iskustva.
Radeći razne poslove s raznim klijentima s vremenom shvatiš u čemu si više ili manje dobar, što ti se više sviđa, u čemu daješ svoj maximum. Uzevši u obzir i područja vlastitog interesa nametnulo se sve samo od sebe. Sakupivši najbolja agencijska iskustva, uzevši u obzir tematiku koju neprestano pratiš i zanima te, počneš razmišljati o dodatnom benefitu za klijenta. Shvatiš da je pokretanje portala sljedeći korak u kojem osim benefita za klijenta pokrećeš nešto čime ćeš se obratiti široj populaciji, čitateljima, pratiteljima, svim korisnicima digitalnih medija.
Iskreno i realno, mi smo još na početku, i naš primarni zadatak je stvaranje kvalitetnog, edukativnog i informativnog sadržaja za sve naše korisnike/konzumente, no samo i isključivo iz područja zdravlja, zdravog načina života koji uključuje vođenje brige o vlastitoj fizičkoj aktivnosti, zdravoj prehrani te mentalnoj higijeni, poticanju ekološke osviještenosti i tematike zdravstvenog turizma. Portal sam pokrenula prije točno godinu dana na samom početku pandemije COVID-19, točnije 14 dana prije prvog lockdowna. S obzirom na novonastalu, nepredvidivu situaciju, nije nam bilo lako. Odlučili smo to vrijeme iskoristiti kako bismo sadržajem testirali koja su to područja i teme koje naše čitatelje najviše zanimaju. Sada nakon godinu dana, uzevši u obzir rezultate analiza kojima raspolažemo odlučili smo se na mali redizajn kako bismo bili još bolji, istovremeno u skladu s temeljnim činjenicama bitnim za budućnost čovječanstva: zdravlje, fizička aktivnost, zdrava prehrana, mentalna higijena, ekološka osviještenost te putovanja i tranzicije u svrhu zdravstvenog turizma.
Planova je puno, ideje su neiscrpne, sve je samo stvar mogućnosti i vremena u kojem živimo, govori Dalida i oprezno dodaje kako novac ne pada s neba, a za vrijeme u kojem živimo kaže kako više nije nimalo predvidljivo.
Odnosi s javnošću, mediji, content marketing, digitalne komunikacije, kreativa i organizacija događaja su područja koja obrađuje studij komunikacija, a upravo time se bavi i agencija u vlasništvu alumne Bernaysa - agencija Merlin 365.
Od samih početaka mog poslovnog puta, dosta se toga promijenilo - od poslovnih procesa, novih tehnologija, alata kojima se služimo, načina na koji komuniciramo, dvosmjerne komunikacije – zaključila sam temeljem dosadašnjeg iskustva da želim upgrade u određenim područjima. Godinama sam tražila mjesto gdje bih sva svoja dosadašnja znanja i iskustvo nadogradila, posebice u smjeru komunikacija, jer komunikacije su sve oko nas, poslovno i privatno. Desio se Bernays, koji je bio moj konačan odabir. Kombinacijom teorijskog znanja, praktičnog iskustva ljudi iz velikih korporativnih i medijskih sustava, radova, seminara, projekata i zadataka koji se odrađuju tijekom studiranja stekla sam ogromno znanje i iskustvo koje sam odmah po završetku primijenila u svom svakodnevnom radu.
Bernays je bio još jedan od razloga koji mi je pomogao da donesem odluku o vlastitom poslovnom pothvatu. Tako se i desilo, na drugoj godini studija.
Mnogi studenti Bernaysa svoje prve vještine i praktična znanja u odnosima s javnošću i kreativnoj industriji žele stjecati upravo u agencijama. Pitali smo Dalidu ima li savjet za buduće komunikacijske stručnjake, a koji bi im mogao pomoći u agencijskim početcima...
Bilo velika ili mala agencija, svaki početak i put je dobar ako voliš svoj poziv, imaš ambiciju, želju i volju za radom, stjecanjem novih znanja, iskustva, poznanstva - jer svaki posao će vam dati ono što je svakome najvrjednije, a to je znanje. Znanje je nešto što prenosite cijeli život kuda god da krenete i prelazite. Osim znanja stječete iskustvo rada s ljudima, a ti ljudi su velika stavka za napredak i vaša vrijednost. Svako novo poznanstvo, svaki kolega, poslovni partner, klijent ili stranka su vaša vrijednost koju kroz cijeli poslovni put čuvate i njegujete, mnogi od njih će vam postati i pravi istinski prijatelji. I za kraj budite autentični, budite svoji, imajte cilj i nikada se ne ustručavajte postaviti pitanje.
Ljetni rok upisa na Bernays je u tijeku, a ti već danas možeš odabrati između najboljih preddiplomskih studija Komunikacijski menadžment i Menadžment i marketing turističke destinacije. Kontaktiraj nas na info@bernays.hr ili pomoću jedne od društvenih mreža - Facebook, Instagram ili LinkedIn!