Nakon više od 15 godina predstavljen je prvi hrvatski sveučilišni udžbenik o kriznom komuniciranju. Riječ je o knjizi koja prati učestalu temu današnjice – komuniciranje za vrijeme krize, a na koju nisu imuni niti pojedinci, niti tvrtke ili političari. Knjiga donosi suvremen teorijski i praktičan pogled na krizno komuniciranje i upravljanje u kriznim situacijama, te obrađuje 22 konkretne strategije koje praktičari mogu implementirati s ciljem efikasne borbe s kriznim situacijama.
Recenzije knjige potpisuju priznati hrvatski znanstvenici i stručnjaci, a predgovore knjizi napisali su ugledni profesori i renomirani autori prof. dr. sc. Betteke van Ruler sa Sveučilišta u Amsterdamu i Božidar Novak, autor prve knjige o kriznom komuniciranju objavljene 2000. godine.
Brojne stručnjake u odnosima s javnošću, praktičare, sveučilišne profesore i akademike, medijske eksperte i studente uime domaćina pozdravio je predsjednik Upravnog vijeća i većinski vlasnik Bernaysa Mario Petrović koji se u svom govoru prisjetio dugogodišnje suradnje s autorom knjige i dekanom Bernaysa i osvrnuo na dosadašnji rad ovog visokog učilišta.
„Krizno komuniciranje postalo je dio naše svakodnevice, stoga sam iznimno ponosan što je upravo Bernays jedan od izdavača ovog udžbenika iz kojeg će, vjerujem, učiti mnogi počevši od 300 naših studenata, studenata preddiplomskih i diplomskih studija drugih visokih učilišta, budućih doktora znanosti, praktičara u odnosima s javnošću, menadžera, pa sve do političara. Uvjeren sam kako će svima nama upravo „Menadžment kriznog komuniciranja“ od sad pa nadalje biti jedna od referentnih točaka u suočavanju s krizama.“, zaključio je g. Petrović.
Uime drugog izdavača ovog udžbenika obratio se dr. Ante Žužul, vlasnik Školske knjige, koji se također osvrnuo na krizni menadžment i na važnost knjiga koje govore o ovoj tematici. Uz autora, o knjizi su detaljnije govorili su prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčič i prof. dr. sc. Božo Skoko sa Sveučilišta u Zagrebu, novoizabrani rektor Sveučilišta u Mostaru i predsjednik Bernaysovog Akademskog savjeta prof. dr. sc. Zoran Tomić i glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić.
„Knjiga je usporediva sa stranim izdanjima i pravi je spoj teorija i znanja koja su se uspješno primijenila na hrvatskom području. Krizno komuniciranje jedno je od najizazovnijih područja odnosa s javnošću, a upravo ova knjiga svojom strukturom, opsegom, jezičnim stilom i popratnim sadržajima predstavlja originalan pristup temi o kojoj govori i zato je važan doprinos opusu literature s područja odnosa s javnošću“, istaknula je prof. dr. sc. Verčič.
„Ova knjiga tematizira krizu na strateški način, daje joj znanstveni okvir i upravo je to najveća vrijednost ovog udžbenika. Klasificirajući različite krize, autor predstavlja i različite odgovore na krizu, različite strategije za kojima je potrebno posegnuti da bi se efikasno odgovorilo na njih. Upravo strategija predstavlja temelj uspješnog kriznog menadžmenta“, dodao je prof. dr. sc. Tomić.
Na „Menadžment kriznog komuniciranja“ osvrnuo se i prof. dr. sc. Skoko koji je naglasio kako iz nje mogu učiti studenti, ali profesionalci koji su iskusili različite aspekte krizne komunikacije:
„Ova knjiga obiluje brojnim praktičnim savjetima, primjenjivim situacijama i alatima potrebnima za učinkovito suočavanje s krizom. Od njih pedesetak, naši političari koriste četiri ili pet, a menadžeri njih dvadesetak“
„Ova knjiga donosi pravila koja stručnjacima govore kako se ponašati za vrijeme krize i kako iskomunicirati javnosti informaciju koju traži. Vjerujem da će i menadžeri, zaposlenici javne uprave, ali i ostali u ovom udžbeniku pronaći savjete kako uspješno prebroditi kriznu situaciju. Ovo je zasigurno knjiga koja će dobro doći svima i menadžerima i političarima“, rekao je glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić koji je o kriznoj komunikaciji govorio iz perspektive medija.
„Udžbenik donosi katalog različitih alata koje političari, menadžeri, praktičari i svi oni koji će se naći u kriznim situacijama mogu primijeniti u praksi. Namjera mi je bila usustaviti sve važne suvremene spoznaje o disciplini kriznoga komuniciranja te pružiti praktičarima svojevrstan priručnik za kvalitetnu pripremu, ali i odgovor na krizne situacije s kojima se susreću u svojem radu, a studentima koji se pripremaju za buduće izazove u odnosima s javnošću kao udžbenik i vodič kroz to iznimno zahtjevno područje“, rekao je autor knjige doc. dr. sc. Jugo.
Udžbenik je objavljen u izdanju Školske knjige i Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment te predstavlja važan iskorak i doprinos informacijsko-komunikacijskim znanosti te će zbog svoje kvalitete nedvojbeno biti nezaobilazna literatura na studijskim programima svih razina.